Zapomeň na diety - Žij zdravě!

4. července 2011 v 19:00 | Mersmerize
Nejedné dívce se to stalo. Přibrala nebo si prostě začala více všímat svého těla a postavy a najednou zjistila, že tenhle stav se jí vlastně nelíbí. Co teď s tím? Ano, rozhodne se to změnit. Jak? Samozřejmě pomocí kruté diety, kdy skoro nebude ani jíst. Jak to dopadne? Vydrží to tři dny, pak skončí a začne jíst normálně. Co její váha? Opět jako vždy + nějaká ta kila navíc.

Tak takhle vážně ne! Milé dámy, skončete s tím neustálým: "Musím držet dietu, jsem tak tlustá" a místo toho si raději začněte vážit svého těla - nejen dietou se dá zhubnout. Pokud tě téma zajímá, určitě čti dál...



Před tím, než ti začnu povídat o tom, jak se také dá žít zdravě tě musím informovat o JOJO-efektu. Co to vůbec je? Nechci to tady rozpitvávat odborně, takže to vezmu rychle a laicky:

Představ si, že tvoje tělo si schovává nějaké zásoby na horší časy - to je v pořádku, stává se to a to může být i ten známý přebytečný tuk. Ty pak začneš držet drastickou dietu a protože tělo strádá, musí vydat dost ze svých zásob - a ty tedy hubneš. Jenže! Neznám dívku, která by drastickou dietu vydržela celý život - a když ji nevydrží, samozřejmě začne jíst normálně. Tělo opět začne přijímat vitamíny a látky, které potřebuje, ale má strach, že opět mu budeš chtít ublížit a držet dietu, tak co udělá? Začne si schovávat zásoby na horší časy- tuk! Ty opět tloustneš a to je JOJO-Efekt!

Jak se mu vyhnout? Jednoduše - zkus se vyhnout extrémním váhovým skokům, zkus na to jít pomalu. Nepřeháněj to se cvičením ani s minimem jídla, tělu jen ublížíš a vyděsíš ho.

Jak tedy žít zdravě? K tomu ti stačí znát pár důležitých bodů:

Jez málo, ale často

Známá poučka, která se ale ve spoustě případů nedodržuje. Jez minimálně 5x (nejlépe ale i 6x denně), ale po malých porcí. Jako svačinka ti může posloužit zelenina, klidně i ovoce. Nikdy nezapomínej na snídani. Ta je při hubnutí extra důležitá. Ranní jídlo totiž odstartovává metabolismus - klidně sněz i něco sladkého - po ránu to vůbec nevadí. Důležité je, abys měla plný žaludek a cítila se dobře.

Pitný režim

Ten dodržuj i kdyby padaly trakaře! V zimě stačí litr a půl až dva litry. V létě, když se potíš a vydáváš tak víc tekutin bys měla vypít až dva a půl litru. Nejlépe neslazené minerálky či obyčejné vody. Po ránu ale krásně osvěží 100 % džus. Jestli máš oblíbenou kávu či čaj - omez je! Ne víc jak 1 hrníček denně. Nepovažuje se to totiž za pití - naopak tě takové nápoje odvodní.

Dostatek pohybu

Tím dostatkem pohybu nemyslím dvacetikilometrový běh, stopadesát leh-sedů - to vůbec ne! Pokud na pohyb nejsi moc zvyklá, začínej pomalu. Rychlejší procházky - MHD a auto vyměň za pěškobus a snaž se pohybovat. Nemusíš běhat každý den - pro udržení kondice to stačí i jednou za 14dní.

Nezakazuj si, ale omezuj

Pokud ze všeho nejvíc na světě miluješ sladké a už si na tom připadáš závislá, při dietě se toho nevzdávej. Je hrozné těžké si najednou odepřít něco, co je součástí tvého života a při dietě budeš spíš trpět. Klidně si přes den něco sladkého dej, ale nepřeháněj to - tabulka čokolády denně není zrovna nejlepší řešení - nějaká ta kostička ale nevadí.

Kroužky, taneční podložka, Wii

Pokud tě nebaví běh, ani procházky, ze cvičení máš hrůzu a v životě bys nešla do posilovny, dnešní moderní svět ti nabízí spojení příjemného s užitečným. K televizi si můžeš koupit taneční podložku a tančit až do skonání světa - ano, i takhle se dá pohybovat. Stejně tak Nintendo Wii je skvělou metodou jak se začít hýbat.

Ve škole určitě máš nějaké kroužky, tím lépe, když tam máš známé - trošku rozptýlení a popř. toho pohybu ti neuškodí.
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 Gabuldik Gabuldik | Web | 4. července 2011 v 19:33 | Reagovat

Moc pěkně napsané. :D Poslední dobou myslím, že to celkem potřebuji, ale taky někdy vůůůůbec nepotřebuji. :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama